Nyheter från Mäklarlabbet

Nya regler för Energideklaration

Sedan januari i år gäller nya regler för energideklarationer. Boverket kräver nu att mäklare använder nya grafiska element vid annonsering av bostäder. Bland annat måste rätt hussymbol användas, den får inte ändras och måste placeras på vit bakgrund. Alla energideklarationer som är gjorda efter 1 januari 2014 har fått en ny sammanfattning med ändrat utseende. Det här innebär bland annat att byggnadens energiklass ska redovisas enligt en skala från A till G. Framför allt innebär det att många mäklare behöver uppdatera sitt annonsmaterial. Vi på Mäklarlabbet hjälper gärna till med den saken. Hör av dig så berättar vi mer.

Smidigare hotellbokning hos Hotels4me

Vi har precis avslutat ett stort spännande projekt. Närmare bestämt en helt ny bokningsplattform för de innovativa hotellhittarna Hotels4Me. Hotels4me samarbetar med bland annat kundklubbarna DN-kortet och Golfhäftet som ger mycket förmånliga rabatter till resesugna medlemmar. De samarbetar också med ett flertal lokaltidningar över hela landet. När du bokar resor med Hotel4me kan du i många fall hitta boende på attraktiva destinationer långt under ordinarie pris. Vi har även vässat betalningsmöjligheterna. Nu kan kan du använda den smidiga tjänsten Payex vid alla beställningar. Ett bra alternativ för den som tycker PayPal är krångligt och helst inte vill lämna ut kortuppgifter på nätet. En bra tjänst har nu blivit ännu bättre!

Fastigheter som fastigheter?

Vi på mäklarlabbet är specialister på fastighetsbranschen. I första hand vänder vi oss till mäklare och bostadsbolag. Men vi har också dolda talanger. Vid behov kan vi rycka in och hjälpa kunder på andra områden. Oftast rör det sig om företag inom snarlika branscher som hotellnäringen. Vi bygger webbsidor till hotell som www.ettsmart.se och fotograferar herrgårdsboende för Balingsholm http://www.balingsholm.se/. Vi ligger även bakom ett spännande projekt för hotellbranschen som vi kommer publicera här snart.

Unika prospekt

För kunder som mäklarföretagen Alexander White och Ekenstam är det viktigt att ge varje prospekt en unik grafisk profil. De vill ha snygga och informativa trycksaker som följer företagets grafiska profil till punkt och pricka. Men också möjlighet att skapa egna broschyrer och foldrar på tjockt, exklusivt papper med relieftryck. Det är även viktigt att de får veta exakt vilka färger, typsnitt och former som använts i trycksakerna. Genom verktyget Mäklarprint Online som är utvecklat och driftat av oss kan de få det. Nu kan de enkelt skapa alla sina trycksaker själva och vara säkra på att de följer deras lyxiga grafiska profil.

Norling sticker ut i Gamla stan

Minimalistiskt, strikt och stilrent. I regel med en touch av nordisk kyla. Så kan man sammanfatta många mäklares grafiska profil. Men ibland kan det vara smart att gå sin egen väg. Ibland vill man bli synas lite mer än sina konkurrenter. Men den som vill sticka ut och väcka uppmärksamhet bland alla modemedvetna måste också våga. Våga vara egen. Som Gamla Stan. Gamla Stan är varken minimalistisk, stilsäker eller arkitektoniskt enhetlig. Stilar, epoker och material blandas i en enda röra. Men en oemotståndlig och unikt charmig röra, där folk verkligen trivs. Här verkar Madeleine Norling med sin mäklarbyrå Norling & Partners. De ville ha en en grafisk form för trycksaker och webb som speglade både företaget och den känsla som bara finns i Gamla Stan . Vi tycker vi lyckats ganska väl med att fånga stadsdelens lokala färger och särprägel. Döm själva: www.norling.se

Simsalabim! Sensationella vyer till Riksbyggen

Vad gör man när utsikten är skyms av byggnadsställningar? När man som Riksbyggen bygger hus så vill man sälja sina bostäder långt innan husen är klara. Problemet är bara att idyllen ofta störs av missprydande maskiner, nämnda byggnadsställningar och en mindre armé av hantverkare som springer omkring utanför visningslägenheterna. Men allt går att lösa. Inte minst om man som Riksbyggen kan få lite kreativ assistans från Mäklarlabbet. Vi fotograferade lägenheter och utomhusvyer separat för att sedan lägga ihop bilderna till slutgiltiga varianter som användes i marknadsföringsmaterialet. På så sätt kunde Riksbyggen visa de nya fastigheterna från sin allra bästa sida. För inte kan man marknadsföra lägenheter med utsikt mot Djurgården och Slussenutfarten utan Djurgården och Slussenutfarten. http://www.riksbyggen.se/ny-bostad/aktuella-projekt/stockholm/brf-silo-iii/bilder#/contentassets/c714163414f34e63bace106337bc2791/album/06img_7041_web.jpg?width=723