Nyheter från Mäklarlabbet

Mäklarlabbet plåtar för homestylingproffset Tiuu

Åtta-nio sekunder. I bästa fall tio sekunder. Sen är beslutet fattat. De flesta bostadsspekulanter har intuitivt bestämt sig för, om din bostad är intressant eller inte, på så kort tid. När de ögnar bostadsbilderna i ett prospekt går det ofta ännu snabbare. Därför är det så viktigt att bostaden kommer till sin rätt på bild och vid visningar. Vill du göra en bra affär gäller det att charma spekulanterna direkt. Det säger Tiiu Eneroth från Svenska Mäklarhuset Hammarbysjöstad i en videointervju för DN. Hemligheten är arrangera bostaden så den framstår som neutral men ändå unik på en och samma gång. Riktiga homestyling-ess som Tiuu kan alla knep och strategier, åtgärderna som gör din bostad tilltalande för så många som möjligt. De arbetar mycket med möbelarrangemang, ljussättning och dekorationer som samspelar med bostaden och områdets egenskaper och nyanser. Vi på Mäklarlabbet har samarbetat med Tiuu Eneroth vid ett flertal gånger (vi fotade bland mycket annat lägenheten som syns i reportaget) och kan intyga att åtgärderna kan vara synnerligen effektiva. http://www.dn.se/ekonomi/sa-stylar-du-lagenheten-infor-forsaljning/

Kampanj på fotoredigering

Just nu kör vi en stor kampanj på våra fotoredigeringstjänster. Ni kanske redan har fått vårt kampanjblad med posten? Inte? Förtvivla icke. Erbjudandet - få ett objekt redigerat helt gratis, upp till 20 bilder - gäller alla nya kunder. Kontakta oss så berättar vi mer.

Nya regler för Energideklaration

Sedan januari i år gäller nya regler för energideklarationer. Boverket kräver nu att mäklare använder nya grafiska element vid annonsering av bostäder. Bland annat måste rätt hussymbol användas, den får inte ändras och måste placeras på vit bakgrund. Alla energideklarationer som är gjorda efter 1 januari 2014 har fått en ny sammanfattning med ändrat utseende. Det här innebär bland annat att byggnadens energiklass ska redovisas enligt en skala från A till G. Framför allt innebär det att många mäklare behöver uppdatera sitt annonsmaterial. Vi på Mäklarlabbet hjälper gärna till med den saken. Hör av dig så berättar vi mer.

Smidigare hotellbokning hos Hotels4me

Vi har precis avslutat ett stort spännande projekt. Närmare bestämt en helt ny bokningsplattform för de innovativa hotellhittarna Hotels4Me. Hotels4me samarbetar med bland annat kundklubbarna DN-kortet och Golfhäftet som ger mycket förmånliga rabatter till resesugna medlemmar. De samarbetar också med ett flertal lokaltidningar över hela landet. När du bokar resor med Hotel4me kan du i många fall hitta boende på attraktiva destinationer långt under ordinarie pris. Vi har även vässat betalningsmöjligheterna. Nu kan kan du använda den smidiga tjänsten Payex vid alla beställningar. Ett bra alternativ för den som tycker PayPal är krångligt och helst inte vill lämna ut kortuppgifter på nätet. En bra tjänst har nu blivit ännu bättre!

Fastigheter som fastigheter?

Vi på mäklarlabbet är specialister på fastighetsbranschen. I första hand vänder vi oss till mäklare och bostadsbolag. Men vi har också dolda talanger. Vid behov kan vi rycka in och hjälpa kunder på andra områden. Oftast rör det sig om företag inom snarlika branscher som hotellnäringen. Vi bygger webbsidor till hotell som www.ettsmart.se och fotograferar herrgårdsboende för Balingsholm http://www.balingsholm.se/. Vi ligger även bakom ett spännande projekt för hotellbranschen som vi kommer publicera här snart.

Unika prospekt

För kunder som mäklarföretagen Alexander White och Ekenstam är det viktigt att ge varje prospekt en unik grafisk profil. De vill ha snygga och informativa trycksaker som följer företagets grafiska profil till punkt och pricka. Men också möjlighet att skapa egna broschyrer och foldrar på tjockt, exklusivt papper med relieftryck. Det är även viktigt att de får veta exakt vilka färger, typsnitt och former som använts i trycksakerna. Genom verktyget Mäklarprint Online som är utvecklat och driftat av oss kan de få det. Nu kan de enkelt skapa alla sina trycksaker själva och vara säkra på att de följer deras lyxiga grafiska profil.